خواندنیهای بسیار مهم پایان نامه

همانطور که می دانید نگارش پایان نامه ریزه کاری های بسیار زیادی دارد که موفقیت در آن نیازمند آگاهی از تمام این مسائل است در این صفحه سعی شده است خواندنیهای بسیار مهم پایان نامه را ارائه کنیم و امیدواریم با مطالعه مفاهیم این صفحه بتوانید در انجام پایان نامه موفق عمل کنید.

فرم درخواست مشاوره پایان نامه

کار پایان نامه

همه دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد برای نگارش پایان نامه باید به این نکته توجه داشته باشند که کار پایان نامه می بایست در چارچوب معین و مشخصی زیر نظر استاد راهنمای مربوطه انجام شود. داتشجویان به عنوان یکی از افرادی که باعث پیشرفت علمی کشور خود هستند، سهمی در این زمینه خواهند داشت، پس در نتیجه باید پایان نامه آنها اصولی و درست نوشته شود. به دلیل اهمیت پایان نامه در دوره های تحصیلات تکمیلی، در سایت اکثر دانشگاهها شیوه نوشتن و انجام پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد برای دانشجویان توضیح داده خواهد شد.

خدمات پایان نامه

امروزه موسساتی هستند که به عنوان مرکز پایان نامه کار انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و پژوهشی دانشجویان را به عهده دارند. در بسیاری از موارد نیز موسسات به جای انجام  پایان نامه کارشناسی و ارشد، دکتری، به استخراج مقاله توسط تیم های تخصصی می‌پردازند. همین مسئله هم باعث می شود تا دانشجویان حین دفاع از پایان نامه دچار مشکل نشوند. افرادی که در کالج پروژه پایان نامه، به تدوین مطالب  با نگاهی موشکافانه می پردازند، برآن هستند تا از پروژه های تکراری و کپی شده استفاده نکنند؛ تا اینگونه دانشجویان بتوانند اعتماد اساتید، در زمان دفاع از پایان نامه را به خود جلب کنند. از دیگر مزایای این موسسات، مناسب ترین قیمت پایان نامه ارشد برای دانشجویان تمامی رشته ها می باشد.

شرح گزارش پایان نامه

دانشجویان در انجام پروژه شان می بایست به دلیل بالابردن راندمان پایان نامه برای  شرح گزارش پایان نامه  به استاد راهنمای مربوطه مراجعه کنند تا در این صورت استاد راهنما بتواند در حوزه تحقیقاتی آنها قرار بگیرد و ایرادات و معایب پایان نامه ی انجام شده را به دانشجویان گوشزد کند و اینگونه دانشجویان می توانند پایان نامه ای با نتیجه ی قابل قبول و در سطح بالای علمی تنظیم کنند.

 متن کامل پایان نامه

پایان نامه های دانشگاهی نوشته‌ های هستند مبتنی بر تحقیقات که توسط دانشجو به عنوان بخشی از برنامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌شود. انجام نگارش پایان نامه به دانشجویان این فرصت را می‌دهد که به طور مستقل تحقیق کنند و یافته‌ها، دیدگاه‌ها و تجزیه و تحلیل خود را در مورد موضوعی که قبلاً انتخاب کرده‌اند، ارائه دهند. دانشجویان باید در نظر داشته باشند برای انجام پایان نامه در ابتدا باید با  مبانی پایان نامه نویسی بیشتر آشنا شوند.

مخزن پایان نامه

دانشجویان تمامی رشته ها می توانند برای آشنایی کامل با آرشیو پایان نامه های موجود و نیز نمونه پایان نامه های دانشجویانی که قبلا آنها را انجام داده اند به سایت مخزن پایان نامه دانشگاه خود مراجعه کنند و با سرچ کلیدواژه جستجوی پایان ارشد در گوگل به اطلاعات موجود در سایت دانشگاه خود دسترسی پیدا کنند. سایت ایرانداک نیز یک سامانه معتبر جهت مشاهده نمونه پایان نامه های کشور است.

مرجع پایان نامه های فارسی

دانشجویان به این نکته به خوبی واقف هستند که ماهیت اینترنت و رسانه های اجتماعی سبب شده است تا بسیاری از کارها روال راحت تری داشته باشد. به همین خاطر دانشجویان می توانند به بهترین سایت های دانلود پایان نامه مراجعه نمایند. این سایت ها جدیدترین مقالات و انواع پایان نامه دانشگاهی به روز را در اختیار آنها قرار می دهد. سایت های دانلود پایان نامه به دانشجویان کمک می کند تا موضوع پایان نامه خود را به درستی انتخاب کرده و در نهایت یک محتوای ارزشمند را ارائه دهند. برخی از این سایت ها مرجع پایان نامه های فارسی هستند و دانشجو می تواند برای انتخاب و انجام پایان نامه کارشناسی ارشد خود، از آن ها کمک و راهنمایی بخواهد.

کانال تلگرام پایان نامه

یکی از مهمترین دغدغه های هر دانشجویی که در شرف فارغ التحصیلی است، پروسه پایان نامه نویسی می باشد. دانشجویان می توانند به بهترین موسسات  پایان نامه مراجعه نمایند،  یکی از مزایای مهم این موسسات، آموزش پایان نامه نویسی که دانشجویان می توانند محتوای پایان نامه را بر اساس مطالعات مروری انجام دهند و مطمئن باشند که در این روش مطالب بسیار مفصل تر هستند و توضیحات بیشتری برای هر کدام بوجود می آورند. این موسسات با استفاده از مشاوره آنلاین پایان نامه به دانشجویان در زمینه مبانی پایان نامه نویسی راهنمایی کرده و در برخی از این موسسات ارتباط با محققین از طریق کانال تلگرام پایان نامه می باشد.

مقالات و پایان نامه ها

با توجه به اینکه دانشجویان در نگارش پایان نامه دچار مشکل  هستند و سوالات بی شماری دراین زمینه دارند، مسئولین اکثر دانشگاهها برآن شده اند که پایان نامه های دانشگاه را بدون پرداخت هزینه در اختیار آنها قرار دهند تا پایان نامه ها را مطالعه کنند. این عزیزان می بایست با پسورد خود وارد فضای دانشگاه شوند، امکان خواندن پایان نامه از طریق کتابخانه دیجیتال دانشگاه برای آنها مهیا می باشد. قابل ذکر است که دانشگاهها این امکان را صرفا برای مطالعه  و نه برای برداشتن فایل پایان نامه، در اختیار دانشجویان قرار داده اند تا آنها از تجربیات دانشجویان پیشین استفاده نمایند. از طرفی، کماکان، در بری از دانشگاهها امکان خرید با پرداخت آنلاین و دانلود پایان نامه ها  برای همه  علاقمندان اعم از این که اعضای رسمی کتابخانه مرکزی باشند یا نباشند وجود دارد.

پیشنهاد پایان نامه

جشنواره پایان نامه سال، در طول 10 سال گذشته توسط سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی برنامه ریزی و برگزار شده است. پایان نامه های برتر فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حول موضوعات مورد نظر جشنواره، مورد بررسی و داوری قرار می گیرند. دانشجویان واجد شرایط در مهلت تعیین شده امکان ثبت نام اینترنتی نمونه پایان نامه خود را در جشنواره ملی پایان نامه 1401 و ارسال آثار خود جهت داوری در این جشنواره را دارند. انتشارات جهاد دانشگاهی کشور با ایجاد پیوند بین پایان نامه های کارشناسی  دانشجویان و صنعت کشور در این زمینه اقدام به برگزاری جشنواره ملی پایان نامه ها در هر سال نموده است.

 پایان نامه تحلیل محتوا

هدف پایان نامه تحلیل محتوا این است که در پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته های دانشگاهی، تحلیل محتوایی انجام می شود که در آن ها بررسی شاخص های مختلف در زمینه وضعیت ساختاری و محتوایی انجام می شود. بر این اساس، در مبانی پایان نامه نویسی  روشهای  توصیفی – تحلیلی با استفاده از تکنیک تحلیل محتوا انجام می گیرد. مبنای تعیین شاخص ها، برگرفته از معیارهای استفاده شده در مقالات مختلف و حوزه های مختلف است. گرچه در اکثر پایان نامه های مورد بررسی معیارهای رایج پژوهشی از لحاظ ساختاری و محتوایی رعایت می شود، ولی به دلیل محدودیت های عنوان شده در پایان نامه ها از جمله عدم دسترسی به منابع معتبر فارسی و لاتین، به نظر می رسد راهکارهایی در جشنواره تهیه بانک اطلاعاتی مناسب از منابع معتبر علمی بتواند راهنمای مناسبی جهت  انجام پایان نامه کارشناسی ارشد دانشجویان باشد.

 رساله پایان نامه

انجام رساله پایان نامه کار ساده‌ای نیست. زمان، انرژی و اراده ‌زیادی لازم است تا دانشجویان در نوشتن پایان نامه از خط پایان عبور کنند. اما اگر آنها با نحوه انجام پایان نامه آشنا باشند، سفر تحقیقاتی آنها بسیار اصولی پیش خواهد رفت.

پایگاه پایان نامه های کشور

دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که در مرحله آماده سازی پروپوزال و انتخاب عنوان پایان نامه می باشند، با استفاده از پایگاه پایان نامه می توانند عناوین مورد نظر خود را در مجموعه مقالات پایگاه پایان نامه سیویلیکا استعلام نمایند. اگر مقاله ای مرتبط با نمونه پایان نامه درج شده در پایگاه سیویلیکا ثبت نشده باشد، می توانند به صورت رایگان نتیجه استعلام را به صورت آنلاین به فرمت PDF از سیویلیکا دریافت نموده و به مرکز آموزشی خود ارائه نمایند.

گنجینه پایان نامه

پایگاه اطلاعات علمی گنجینه پایان نامه یکی از دستاورد های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) می باشد و قدمت آن به دهه 40 باز می گردد، و کار آن ساماندهی و گسترش اسناد علمی و فناورانه در مرکز تحقیقاتی می باشد. در این پایگاه علاوه بر پایان نامه و رساله ها، طرح‌های پژوهشی، مقاله‌های علمی و گزارش‌ های دولتی نیز به چشم می خورد. دانشجویان با عضویت در سایت ایرانداک می توانند مقالات و منابع علمی بی شماری را مشاهده کنند. تمامی دانشجویان می توانند از این سامانه استفاده نمایند تا بیشتر پایان نامه کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به صورت گزارش، کتاب، مقاله، نشریه و سخنرانی ارائه کنند.

جستجوی پایان نامه ها

شاید برای دانشجویان این سوال پیش بیاد که چرا باید در ایرانداک به جستجوی پایان نامه ها و مقالات بپردازند؟  انجام پایان‌نامه کارشناسی ارشد و دکتری گام آخر تکمیل مقاطع تحصیلی دانشگاهی است که شاید به نوعی نمایانگر بار علمی افزون‌شده بر دانشجو طی دوران تحصیل او باشد، از این‌رو اغلب دانشجویان تمام تلاش‌شان را می‌کنند که پایان‌نامه‌ای جدید، جامع، جالب و جذاب بنویسند. مهمترین کار برای تحقق این هدف، یافتن موضوع و انتخاب پرسش پایان‌نامه است تا براساس آن محتوایی علمی، مستند، کاربردی و کامل نوشته شود.

 لیست پایان نامه ها

دانشجویان کارشناسی ارشد و یا دکترا می توانند با مراجعه به سامانه گنج در ایرانداک لیست پایان نامه های ارشد ودکتری سایر دانشگاه ها را مشاهده نمایند. جهت مشاهده، دانشجویان لازم است پس از مراجعه جستجوی پایان نامه ارشد به سایت حتما از قسمت نام نویسی، نام نویسی خود را انجام دهند. سپس ایمیل تاییدی برای آنها ارسال میشود که باید حتما آنرا تایید نمایند. هر دانشجو میتواند در هفته5 متن کامل پایان نامه را مطالعه نمایند. پایان نامه های ارشد 18 ماه بعد از دفاع و رساله های دکتری 30 ماه بعد از دفاع در سامانه گنج قابل مشاهده است. جهت مطالعه این پایان نامه ها دانشجویان حتما باید حضوری به دانشگاه مورد نظر (دانشگاهی که پایان نامه متعلق به آن است) مراجعه نمایند.

تبدیل پایان نامه به واحد درسی

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد باید پس از گذراندن واحدهای درسی عملی و نظری طی 4 ترم یا بیشتر، واحد درسی پایان نامه را اخذ کنند و با ارائه و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد، مدرک فارغ التحصیلی خود را دریافت نمایند. طبق دستورالعمل جدید وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، این امکان برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد فراهم شده است که تبدیل پایان نامه به واحد درسی خود، برای آنها انجام شود و دانشجو بتواند اینگونه بدون انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدرک خود را اخذ نماید.